Rabu, 30 September 2009

Beberapa Hari Syawal Yang Ditinggalkan..

Selepas beberapa hari masuk kerja (setelah bercuti rayer), nak mencari mood bukanlah satu perkara yg mudah..suasana berhari raya seadanya masih ada bahangnya..tapi bagi aku dengan usia yg semakin meninggi (cehh dah ala2 tua gitur), berhari raya adalah sambutan biasa sahaja tetapi masih terasa kesayuannya..aku tak sempat bertemu dengan guru2 dan sahabat taulan..ntahlah mana silapnya..mungkin kekangan masa dan keadaan aku yg tak kurang hebat tak oknya menyebabkan langkah aku menjadi pendek belaka..ada setengah org bila dah berkahwin boleh saja ke sana sini mengheret isteri/suami dan anak-anak berkunjung ke rumah-rumah kenalan utk beraya..ikut dan kata org penang..ceh2ini hali punya stori macam nak luah apa2 yg terbuku jer ek..takpala nanti aku balik lagi aku pi la kunjung rumah cikgu2 aku ka..bestfrend aku ka..tapi apapun kenangan berhari raya di Parit Sulong tak kan kulupakan sampai bila2..biasalah 1st time..teruja jgn ckp sebab aku berada dlm kelompok jawanese yg pekat2 telo bahasanya..seronoklah dan selebihnya aku hanya diam dan mendengar sahaja..best2..hujan emas di negeri orang,sama2 lah hujan emas di negeri kita..hi2..