Rabu, 9 September 2009

Mungkinkah..

Lebaran akan menjelma tak lama lagi..perghh tidaklah berayer sakan macam zaman kanak-kanak dolu..masih aku terkenang sampai lani sampai rumah nenek,kita org sepupu sepapat nih lepas salam,cepat2 gi rayer rumah kwn2 nenek..gi rumah nek enon,tuk ghafur,nek minah,Cikgu Badul,yg dekat sebelah rumah nek salamah (arwah dah org tua tu..)..tapi yg best tu ada di rumah2 yg kami kunjung nih bukan dihidang ayor sirap @ oren tp ayor kopi! ki2 bebudak pon namanya kami masa tuh..tatak helan..bukan nak duit pun ada..tapi ada gak yg bermurah hati walaupun 50 kupang..eii best2..apa yang penting seronok dpt jumpa sepupu2 ms rayer..sambil2 makan kuih dan ketupat rendang, nenek2 dan laki2 dia org akan tanya 'kau ni semua cucu si Nyonya ek?,bila mak2 korang nak dtg pulak?' he2..lebih kuranglah ayat2 basi depa...adus..mungkinkah berulang memori ni..rindu mengajak aku pulang ke kampung tercinta! Yelah aku lahir pun kat kampung bukan kat sepital..bidan kalbi yg sambut,kata mak aku lah..isskk..