Selasa, 8 September 2009

Semalam Yang Ditinggalkan..




Tajuk macam tak bermotivasi langsung early morning nih..well i must do it something,just for me! ha2 sebenarnya lebih kepada teringat kepada kenangan lalu yg tetiba aku rasa tersinggah jap sebelum aku mula 'serius' nak wat kerja pagi ni..ho2 kononnya..yes,belajar dan kemudian bekerja..emm semua org akan melalui fasa yg sama tapi tak semua org juga akan belajar dan terus bekerja..seingat aku masa umur 22 thn barulah aku dapat mengecapi nikmat kemanisan hidup iaitu dengan 'belajar' sebabnya masa tu aku dpt pi jauh sikit di utara,undur sikit ha tu dia pi pulau mutiara no...mungkin kira lewat ar usia aku masa tu sebab member2 aku masa tu ada yg dah final pun kat U,ada yg dah kerja penolong pegawai kastam,imigresen bla2,tak kurang pon jd surirumah tangga sepenuh masa membelai anak2 dan suaminya..kdg2 aku bebel gak kat hadiq aku yg sorang tu yg ada nun di melaka..selagi muda jgn padamkan minat nak belajar..aku bertatih dari bawah sebelum apa yag aku 'dapat' sekarang..seingat aku lagi, aku belajar kelas malam untuk ambil STPM di GPMS Melaka dari jam 6 petang sampai 9 malam..dasat gak ar sebab pagi aku kerja malam belajar..berapa jam sangat ar dalam kelas, yg lain studi sendiri ler..arwah Cikgu Jaafar banyak bagi motivasi kat aku dgn kwn2 yg belajar kat GPMS,Cikgu Rahim,Cikgu Ya'ama,ada sorang cikgu pengajian am tapi aku lupa dah namanya sebab handsome sgt,sape2 lagi ar,pun banyak menyumbang kepada kejayaan yg kukira catatan rekod peribadi yg terbaik aku pada tika tu..yelah saper yg tak de kenangan silam..pada aku semua org ada..aku tinggalkan dunia remaja yg bekerja di 7E,tak kurang jadi kerani syarikat percetakan,telekom,juruukur..bukan aku tak leh jd kerani tp aku tak 'puas' dengan apa yg aku nak,tambah2 dengan sikap org2 yg pandang cengeng kat aku yelah budak SPM grade pun nak tertonggeng..aku tak salahkan kehidupan aku yg lepas sebab nikmatnya Malaysia eh nikmatnya mengenangi semula tatkala kesunyian..ha2..itulah realiti kehidupan aku..buat hadiq aku..go, go and go..life must be go on..aku secara paranormal,jenis nak berjaya dulu terpaksa repeat manyak kali klu membaca,buat note kaki tak macam sesetengah otak org lain yg bijak lagi pandai..tapi ingat, kecemerlangan bukan penanda aras seseorang itu telah berjaya sepenuhnya dlm hidup sebabnya realiti hidup adalah medan sebenar perjuangan hidup kita..renung2 kan dan selamat beramal..jumpa lagi..

Tiada ulasan: