Isnin, 19 Oktober 2009

Semalam Dalam Kenangan

Hari raya Aidilfitri dah semakin meninggalkan kita,bererti Syawal 1430 bakal menutup tirai dan bermulalah satu bulan yang baru dalam umat Islam..aku sebenar2nya amat terkilan sebab memang tak berkesempatan untuk menghabiskan masa2 yg ada di kampung halaman ku sendiri terutama masa hari raya yg lalu..ntahlah mungkin aku dah luah dalam entry yg lalu tapi aku masih lagi menjeruk rasa macam buah mangga yg telah dijerukkan oleh mak cik tua di hujung kampung Limau Manis, Masjid Tanah tuh...org tua yg tak seberapa lebat ubannya kata, hidup ni jgn terlalu memendam rasa nanti semua makanan tak berasa! tawaq habiaq org utara kata!! hah aku peduli hapa...tempat2macam ni yg boleh aku dok terkenang menangkan (jadilah daripada aku tak terkenang langsung kan...)segala memori2 yg aku ada..letih nak balik tiap2 minggu melaka @ johor jgn habaq klu ada org tak faham ckp 'macam dia sorang ada masa elah'..aku hrp2 sgt fmli aku yg dah berstatus warga emas paham benau kudrat aku laki bini nih..

ader rejki kami balik..tapi aku kenalah paham situasi laki aku..sebulan je duit utk tol dan minyak mau dekat RM 500 beb..ini yg dikatakan pengorbanan..tak kan nak citer kat horang lain..sendiri mau paham lah kan..rejki masing2 tapi berkat kesabaran yg baru nak mengulit rumah dan tangga kadang2 teruji dibuatnya..so aku tak leh la nak rungut nak balik tiap2 minggu tapi aku rindu sgt2 masa bujang aku dolu2..mujurlah aku puas menjalani kehidupan aku yg serba long ranger masa tuh...cuma aku sedeh ajelah sebab status skrg aku kena pikio banyak kali sebelum buat keputusan...

wah kali ni aku rasa tak taulah sebab dlm masa yg sama kdg2 hati aku jahat mahat gak sebab time ni lah aku nak belajar 'jauhkan' diri tanpa kabar berita..bukan egois tapi perlu sesekali..ada saudara aku pun tak kisah sebab dia punya patern balik utara sahaja,mungkin aku dia pun tak kenal..aku pun tak heran sebab rayer tak rayer famili dia macam dah dalam album;kaku tak bergerak..ha2 pada aku sapa2 pun..aku pun pelik,knp bila dah berkahwin mesti ikut 'pengaruh' isteri atau suami sahaja?? kecian kat anak2 sebab mgkn anak2 akan lebih kpd fmli ibu sahaja sb sebelah bapaknya tak ngam dan tak best atau lebih kpd sebelah bapa sahaja sebab alasan yg sama?? bosan kan klu difikir2??? ha2 pikio yg lain.....


Tiada ulasan: