Khamis, 14 Januari 2010

Tahun Baru Azam Lama

Cakap fasal azam aku rasa saper2 ada 'target' tersendiri..tak kiralah azam baru ke azam lama ke yang penting biarlah ianya terlaksana..macam aku ni kira dalam TBAL la kot tp sepanjang tahun 2009 ada juga yang dah tercapai..alhamdulillah..amin!.Nak cakap bab azam pun dah dua minggu berlalu untuk awal minggu tahun 2010.Tapi kan...untuk 1st list aku sebenarnya nak kembali saving macam sebelum2 tahun ni..yelah gayanya sebelum ni ada kebocoran yang tidak disengajakan!! Hehe...pikir pasal duit memang tak habis..tapi tu lah keje dgn gomen gaji takat tu jugak..gaji tak naik satu hal,bonus nak dapat lebeh pun susah..tapi kan kita2 ni patut bersyukur bekerja @ dah ada jawatan tetap..yelah aku masih sedau diri lagi..dolu2 aku pernah rasa dari sebelum masuk U dan selepas keluar U..keje toksah peleh la wa cakap..hehe saja aku nak memerah kepala supaya pikir2 jap waktu2 gini..ntah la yer, bincang topik azam atau kerja??? gamaknya skop ni luas..dah dapat kerja tetap bersyukur,tapi bila tak dapat pun kena lagi bersyukur! Cuma sekarang ni tengah pikio cara nak membaiki kualiti hidup sebab aku pernah terbaca artikel org besar bursa saham KL, dalam satu2 keluarga tu kena ada satu perniagaan untuk 'backup' selepas bersara...emm ada betulnya kan..so mulai hari ni kita kena buat sesuatu perubahan tak kisahlah walaupun baru dalam perancangan..ok kan??