Isnin, 28 Jun 2010

Sampai Bila..



Satu pertanyaan yang aku sendiri tak tahu bila kesudahannya akan terjawab..my husband belum lagi dapat jawapan berkenaan pertukarannya ke KL..letih gak menunggu sebab rasanya dah tak larat nak pikul.Belanja dapur dan 2 kepala..belum lagi tol dan minyak..anak lagi punyer maintenance..hehe apalah mama ni..nasiblah aku boleh bersabar kalau tak dah lama aku naik lif kat TIMA menuntut apa yang patut..walaupun famili aku dok sekali dgn aku tapi yg tu berstatus sementara sahaja sebab depa pun ada rumah dan famili aku pun seriau kalu aku tinggal berdua dengan Kinah selagi ketua keluarga tak dapat pindah..Ya Allah, Kau tabahkanlah hatiku lagi untuk menempuh hari-hari mendatang...Amin!!

Rabu, 16 Jun 2010

Jangan Ganggu Saya!!!




Hehehe bang bang booo...sketsa semasa Sakinah tengah breastfeed..aku tengan berpantang lagi waktu tu..seronok tengok keletah Kinah..macam2 possing..lagak macam orang dewasa,tak mahu diganggu gugat..

Pic Kakianakku




Huhu mama Sakinah sajer nak appear pic my leg baby...cute kan leg seorang bayi..kuasa Allah yang Maha Pencipta..di sini mama abadikan salah satu kaki Sakinah..very sweet.....

Pic...huhuhu




Ini dia tali pusat Ainur Sakinah yang dimaklumkan hari kedua telah tanggal..terkejut kepalanglah mama&papa Sakinah..tak apelah lagipun mama akan simpan 'barang' Sakinah..nanti kalau Kinah nakal mama rebus tali pusat,bagi Kinah minum..wakaka!!!

Merah-Merah Semarak Api

Jika hati ini tak bisa menipu
satu dunia akan kuluahkan
jeritan batin pasti memecah dinding-dinding langit
biar kontang dasar hati

Marahku juga bukan syaitan
hanya mampu kupendam lagi
namun hatiku tetap ditebak
dengan warna-warna polos kehitaman
kusimpan dan kusemat
biar marak
membakar menyala-nyala

Merah-merah semarak api
tak akan kubiarkan diriku terbakar lagi

Jumaat, 11 Jun 2010

Momen-Momen Terindah





Semenjak menjadi ibu aku rasa lengkap sebahagian pakej hidup seorang wanita.Alhamdulillah..inilah rezeki namanya.Apa yang aku harapkan semoga hidup ini akan terus dirahmatiNya dan yang paling utama tunas kebahagiaan menjadi tunggak dalam kehidupan keluargaku..mungkin aku dalam kategori ibu-ibu yang lebih mengutamakan anak-anak daripada diri sendiri. Maksudku bukanlah tidak menghiraukan kebajikan diri tapi apa-apa hal jua, anak tetap diutamakan! Kini aku melalui hari-hari terindah kerana Ainur di sisiku..