Selasa, 12 Jun 2012

Ceritera Kali Ini..

Salam semua wahai kawan-kawan..entry ni sukalah saya nak sharing dengan u all pasal bab-bab tulang 'spine' nih..nampak macam tak ada apa-apa yang memberikan kesan buruk kepada si tuan/puan badan..tapi sesungguhnya sama sekali tak menduga perkara ini terjadi dan dialami sendiri oleh saya!..mujur degree bengkok tak melebihi 30 tapi saya rasa not comfortable apabila tiba masa sleep..tak kiralah siang atau malam.Ujian X-Ray dah pun saya jalani baru-baru ni. Saya memang fight sangat-sangat dan mujurlah Mr. Azmi (Pakar Spine PPUKM) memberikan kerjasama kepada saya..thanx so much Prof!!.Saya memang dah perasan lama tentang tulang belulang kat badan saya ni tapi tak lah perasan sangat kat bahagian belakang badan..Ya Allah, memang DIA memberikan saya semangat dan ketenangan ketika saya 'menerima' ujiannya sekarang. 2 minggu lagi saya akan menjalani ujian MRI dan pada tarikh itu pula husband ada kursus kat Pahang. Pakar nasihatkan saya jangan angkat barang berat-berat, jangan dukung anak (alamak Asyraf tak leh jalan lagi nih...) sebab kalau saya 'langgar pantang' tekanan atau berat yang ditanggung akan menekan saraf tunjang saya. Sebenarnya saya takut juga untuk menjalani ujian MRI sebab kata orang yang pernah menjalani ujian tersebut individu tu akan merasa sakit sikit..emm berdebar lak rasa dalam hati nih..pada mak, tak pula saya sampaikan tentang duduk perkara yang saya lalui sekarang..tunggulah nanti. Doakan saya semoga apa yang bakal saya lalui kelak akan memberikan jawapan sebenar tentang masalah kesihatan yang saya hadapi ni yer..sekian, jumpa lagi.

Tiada ulasan: