Isnin, 6 Ogos 2012

Pasal Rumahku


Emm hari ni kepala nih macam nak pecah sebab dah dok fikir macam-macamlah..tentang rumah saya kat Kajanglah (ni yang rungsing sangat yelah bayo guna duit gaji sendiri beb...), pasal persiapan rayalah, pasal kerjalah..cakap pasal 'work' lagi saya tak 'warm' hari ni..serba tak kena..berat sangat kepala hotak mak ni nak oi..dapat lak panggilan daripada Mss Kelly, 'broker' rumah sewa saya kat Kajang tuh..punyalah dia seriau kot-kot saya nih mungkir janji (terhengat jap kat Hazama..aisshhh)..ello ammoi..saya nih jarang melanggar janji..dah saya kosongkan rumah sebelum 1st Ogos, penyewa yang tak muncul-muncul..lastly baru saya tahu yang bebudak nih katanya belum cukup duit dalam RM2K lagi untuk bayar deposit rumah, api dan air..kesian gak..habih tuh saya tak carik 'broker' untuk menyewa..kalau saya yang carik, saya yang kena bar sebab 'langgar perjanjian'. Nak bagi kunci dulu kat bebudak tuh tak boleh dibaginya sebab broker nasihat ambil langkah berjaga sebab kadangkala ada tenant yang liat nak bayau bila dah sila panggung dalam rumah..emm itu macam ka..maka saya pun dengau ajelah amoi tu bebel dalam phone baru-baru ini. Jadi katanya kami bertiga reset time semula pada malam 9 Ogos ni untuk sesi penyerahan apa-apa yang patut..uiskk sedeh lak saya walaupun masanya belum tiba..tunggu ajelah storinya..nanti saya hapdet lagi yo..tata..

Tiada ulasan: