Selasa, 11 September 2012

Aduh Adam..


Wah...kali ni saya nak berceloteh pasal novel lak..uppss dulu-dulu saya memang kaki novel..biasalah setat zaman siswi dulu, novel dalam tangan mesti ada..dalam beg bukan jew ada nota kuliah tapi jugak ada novel..kira dalam sebulan kena beli (bunyi macam arahan dari diri sendiri..keh..) dalam 1 atau 2 buah..belum lagi makalah atau majalah Dewan Siswa dan Pelita Bahasa..mak aiii membaranya kenangan semalam..hangat  lagi gitewww..tapi novel pertama saya yang saya suka dan beli tidak tersengaja ialah Yang Terindah, karya Anis Ayuni..best giller sebab topixnya tak lah jiwang giwang tapi boleh jugaklah merobek jiwa dan perasaan orang macam saya nih..sobsobsob..novel yang saya letak gambaunya kat atas nih entah novel yang ke berapa saya beli tak pulak saya ingatnya..novel ini kira mengancam jugew..tadaaa...sekarang nih dah diangkat atau diadaptasi ke genre drama bersiri kat  Astro..biaserlah nak hangatkan cerita, barisan pelakon tak kalah tuh..panggil jugak Aaron Aziz..apapun, saya sendiri terbukak balik novel Adam dan Hawa semasa balik rumah mak baru-baru nih..tak sama sebenarnya penataan gaya bahasa dan plot dalam novel bila digayakan dalam bentuk drama atau filem..huhuhu..tak kisahlah, janji ceritanya memang menarik sebab nak tahu kesudahan storinya..saya fikir, Yang Terindah pun bestnya jugak kalau diadaptasi ke bentuk drama atau filem..hahaha..tapi barangkali kalau dilakukan jugak tak mungkin saya dapat tonton sebab zaman nak berloafing dengan 'wayang-wayang' dah berlalu..nak membaca, mungkin akan dikembalikan hobinya sebab membaca masih dalam habit saya..cuma genre saja mungkin kena ke arah antara ilmiah dan futuristik sikit selain kekeluargaan..okehlah..meh sambug kejew semula..bestnya dapat menulis..hilang gatal tangan mak nih..sekian, wassalam!!

Tiada ulasan: