Jumaat, 21 September 2012

Aku Ni Unix Apehal??


Malam dah makin tuew tapi mata saya masih yunk..mudew..mungkin pekena air nescaffe dan mihun goreng sat tadi kot..miahaha..idea dan semangat bekerja untuk menyiapkan kerja rumah pun dah menurun..apalagi,hadap belog mak lah pulak!! Wah..wah..entri macam menjual nama,haruslah kot..kehkeh..biarlah berbulu diri sendiri..ada aku kisah? Sebenarnya jawapan dah ada kat feSbUk mak nak..sakit jiwe kau,hah itulah aku sebenarnya..

Sebenarnya, dari zaman bangku kantin sekolah menengah lagi mak ni seorang penyimpan rasa rempah ratus dalam hati..kawan-kawan ni ibarat lawan dan teman..diperlukan ketika saat diperlukan (eh ayat aku nih..)..tak reti nak sanggah apatah lagi nak marah..kononnya ar..

Saya ni kira bengap ar masa sekolah..anak cikgu tapi otak tak leh pakai sebab kaki main jew..rezat very bad taim darjah 6..bapak aku malu kot sebab dapat anak rendah IQ,nak nak tak dapat star untuk ke SherOd ataupun ke MuzaD..perghhhh,lemah lutut wehhh..lastly mak ni tak kisah masuklah sekolah paling buruk rekod di Melakau masa tuh..

Tapi saya masa tuh tetiba gigih weh..Form 1 masuk kelas kedua tercorot daripada 7 buah kelas yang sedia ada masa tuh..miyahaha..tak best langsung persekitaran aku masa tuh sebab kawan2 lain rupanya lagi benghap dari aku! kikikiki..mak suka mak suka..cuma saya ada seorang saja seteru dan musuh dalam kelas iaitu anak kepada pensyarah UPM pada masa tuh..berlagak, hark tui!! Muka memang hancem tapi berlagak..tapi kalau takder rasa benci, mungkin aku tak dapat no 1 dalam kelas dari form 1 sampai form 3..Allah memang kesian kat hambanya macam saya nih,siang malam meniarap gigih studi..bondaku pulak hantau air susu tanda dorongan fizikal dan minda..ciwahhh..bapakku pula masa tuh dari bulan ke bulan support saya dengan beli buku2 soalan subjek Sejarah..hahaha bukan dia beli sangat pun sebab dia dapat perCUma daripada pembekal sykt buku..takdirnya sayalah untung besau kau..dari form 1 sampai form 3 saya dapat markah 90 ke atas jew...yuhuuu..realiti beb...sampaikan  final exam PMR soalan sejarah aku rasa cikgu tuh cedok kat buku soalan mana2 tah..yeheee..

Itulah unixnya saya..sampai rakan sekelas merangkap jiran berbulu dan memilih hidup untuk menjadi pendengki kepada saya..kijam tak ayat-ayat cinta saya?..bukan nak menuduh tapi dah terbukti..biaulah..cukup-cukup sudah..yang penting saya dah berada di tahap sekarang, syukur alhamdulillah sesangat..rumah dah ada, suami dah ada (walaupun dah  angka 30 baru nak naik pelamin, mujur ada jijaka yang sudi..cehcehceh..mak ni pun sudi nak terima kan..), anak dah ada (pun mujur Allah bagi segera, syukur amin! amin!), kereta dah ada (berapa kali tukau lar..sebab cepat jemu..hikhikhik..)..apalagi kan...ada...kusimpan kemas..yuhuuuuu..saya masih tunggu progress..i like progress...

Esok-esok bersambung, mungkin kesinambungan dari stori atas..
Tata..

Tiada ulasan: