Selasa, 11 September 2012

Daging Rusa Ramuan Halia




Bawang besar 2 biji,halia seibu jari besau korang,bawang putih 5-7 ulas, 2 biji cili merah    dan 1 biji lada hijau bangla..hahaha



Daging rusa saya..



Siap dimasak dan dihidang..

Salam semua..hari ni mak nak hapdet belog ni citer pasal menu memasak pulak..ayohai menu ni tak lah sehebat mastercheff kat astro tuh atau kat hotel taraf bintang..menu ni saya buat hujung minggu itu hari sebelum balik Melaka....tadaaaaa..daging rusa masak halia..kat sini saya lebihkan lada hitam untuk rasakan perisa jew..ahaa dan korang pun mesti nak taw tatacara penyediaan bebahannyer kan? Very simple..tang daging tuh korang buleh pilih daging lain ar..jangan tanya lak mana saya dapat daging rusa tuh..apapun tQ kat kak Siti (staff kat tempat keje hasben) sebab sponsor daging..katanya hasben dia dapat masa berburu di hutan Sabah itu hari..arigato arigato hait..hah..ni saya jugew nak bagi kredit kat belog cAhaya Cintaku, blogger Ana Suzana sebab berkongsi resepi di belog cutenyer! terbaekkk...cutengok-cutengok belognyer..terima kasih Ana..cuma saya olah sikit - sikit ramuan dalam menu nih..tambah air asam jawa setengah cawan tapi biar pekat..yang lain semua sama..selamat mencuba..

Tiada ulasan: