Selasa, 5 Februari 2013

Kisah Meja dan Motivasi


ini satu lagi 'harta dunia' yang daku beli dari IKEA baru-baru ini..sambau kat bahagian ISIS..ahark, kat zone barang 'secondhand'..uishh, kopak gak duit walaupun secondhand. cumanya, kat bahagian belakang laci tuh tak ada board..emm oklah daripada harga asal RM289 dapatlah RM170..tarik nafas jap masa bayau..

sebenarnya 'meja studi' ni buat pembakar semangat untuk daku terus berblogging dan melayari resipi kegemaran serta pendidikan kanak-kanak untuk tontonan anakanda-anakanda dua orang tuh..

walaupun ada orang cakap, buat yang sia-sia tak dapat earning dari nuffnang..mak tak kisahlah nak oi..pada MR, dengan cara ini MR dapat menajamkan lagi penulisan selain yang utama, kepuasan diri. rezeki yang MR terima bulan-bulan selain bisnes kecil-kecilan dan duit sewaan rumah takat ni memadai, syukur alhamdulillah! bukan nak menyombong, earning nuff tuh bagilah pada mereka yang berkeperluan..hi hi hi..

pernah, ya..satu ketika dulu pernah tersinggah cita-cita untuk menjadi penulis tapi belum lagi kemampuan diri untuk ke arah itu. hanya mampu menulis genre syair dan puisi sahaja. wow...teringat peraduan sayembara anjuran ITBM-Berita Harian..harap-harap ada tuah menyebelahi MR..kah kah kah, dasyat harapanku!

cuma, pesan MR pada diri..jangan berpuas hati dengan satu-satu kerja dan usaha..sentiasa mempertingkatkan diri, walaupun kita masih di tahap atau zon selesa..yang penting, cari yang halal!

Tiada ulasan: