Isnin, 6 Mei 2013

Laundry Layan Diri

Sehari sebelum menjelang PRU 13, mama rocky sempat bertandang ke laundry layan diri di taman bukit segar, berhampiran tempat rumah kami..sebenarnya dah tahu kewujudannya sejak daripada akhir tahun lepas lagi tapi tak targerak lak hati ni nak menyinggah apatah lagi menghumbankan baju-baju @ toto ke laundry ni..meh jom  layan gambau dan sedikit bebelan daripadaku ini..
saper yang tak hingin baca, pi berambus cepat okeh...syohhhh ")


ada seketul beruang putih yang dok tepek bagi info kat laundry ni..bagus jugak teknologi ni..dari US..oppss bukak 24 jam nak...


siap bagi tatacara penggunaan lagi, satu persatu..3 bahasa okeh..so, taklah kalut sangat, bahasa ibunda ada..ikut arahan dan nombor arah jam lagi tuh!


ni washing machine yang boleh pikul takat 9 kg jer..paling besar 14 kg jer..banyak, tak yah berebut...setiap mesin, harga berbeza..maksud mama rocky, penggunaan untuk basuh dan spin dalam 25 minit gitew cuma RM7..tapi kalau nak dryer ada caj tambahan siket...


okeh ni pula mesin menjual sabun-sabun pilihan mengikut suka hati kowanglah..sepeket sehenget..tapi mama rocky nak bagi tahu awal, kira tips jimat ciput untuk kowang..sila bawa sendiri sabun kowang yang wangi-wangi tu daripada rumah yer..dan mesin ni yang sebelah kiri tu pula untuk kita-kita tukau duit kertas kepada coin syiling 50 sen yang baru..yang lama dia tak layan!


inilah insan yang jiwanya setia menunggu...masa ni toto dak cerap sedang dipulas oleh mesin!

so...makcik-makcik, mak jah-mak jah dan bro-bro di luar sana jangan ada alasan nak bermalasan lagi tak nak mencuci pakaian atau segala bagai yang bersesuaian yer lepas ni..nak kena cuba..

-tata-

4 ulasan:

BAHIYAH AMANI berkata...

Aslm Zaila, keje ke hari ni? Lengang nyer kawasan akak nih hari nih. Kat sri permaisuri rasanya ada jgk mesin basuh sendiri nih tp xpenah cuba. Parking area situ susah skit. :-)

Mama Rocky! berkata...

Salam kak Bai..urghh pagi tadi line jalan clear kak..syiok lar bangi cuti..sedih saya tau kak, dok selangor, kija kl tapi kena kija! haha..emm laundry ni sesekali buleh ar..yang berat2 jer.. ")

QasehnyaRania berkata...

as-salam.area mana ni kak?

Mama Rocky! berkata...

Salam QR, laundry ni kat area bukit segar, cheras..sebelahnya restrn mamak thoulath..sempat sental roti canai 2keping ar dik klu berlaundry..24hours still on..senang parkir ye pun ye..