Rabu, 11 September 2013

Jangan Pandang Hina Pada Bangsa Melayu!


pic ni saya ambik ahad lepas semasa nak pergi ke giant batu 9
ada berani tak mak ambil close up, jarak dekat tak dekatlah
memang saya anggap tuan kereta tu kuangajau banget 
dia anggap, dia kereta besau dan lagak macam tokeh bab...ada aku kisah?

aku tak kurang ajar kalau orang tak kurang ajar
tapi bila pemandu ni tak ikut rule
main keluar simpang tak toleh kiri kanan
makan lorong pemandu lain
mak ni jadi panas sehhh

ni mama rocky pantang diperkotak katek
dengan lajunya terus tuju bontot kereta pasangan berlagak nih
tu yang dapat bersebelahan, terus shoot...pehhhh sirap nyonya dan apek tuhhh

apek tu terus turun tingkap
tanya 'lu apa mau'
gua pun cakap, kita malaysia ada undang-undang..apasat keluar macam orang mabuk? 
apa apek tu cakap  hangpa nak tau?
'mana gua tau, apa itu undang-undang?'
citttt...nampak sangat bangsa ni jenis @@**%##$cjsj
tapi yang paling kesat telinga ni mendengarnya...
'lu pakai kereta kecik bagi laluan pada gua lah, bodoh melayu!'
see....
mau tak terbakar maruah sebagai bangsa melayu?
mujur lampu traffic dah bertukar hijau da...

nota diari: 
kurang-kurang ajar mr, mr ni tak pernah hina bangsa dan agama orang lain..

2 ulasan:

BAHIYAH AMANI berkata...

Mmg dorang ni kurang ajar. Patut carik kat mana2 info pasal orang ni pahtu check dia ada kedai ke restorent ke apa. Pahtu boikot kedai dia, biar dia muflissss...jatuh bangkrap pakai basikal jek mampu....

Mama Rocky! berkata...

Bangsa macam ni mmg dia ingat kaum dia sorang saja berherter je kat sini..sedih jugak, kita ni jer nak jaga perpaduan kaum tapi dia orang ada pikio?? sabau ajelah..