Jumaat, 1 November 2013

Dapurku dilanggar Todak!


Salam terindah di hari Jumaat semua...
welcome november, goodbye oktober
yang lepas jangan dikenang, sebaliknya pertingkatkan mutu dan motivasi diri!

pic-pic di bawah ni sekadar pengubat dan penyuntik semangat mama nih yer
bukan nak appear apa-apa pun
kita sebagai mama-mama, umi-umi, ibu-ibu, mak-mak 
dan sekawasan dengannya
kena dan wajibun mempertingkatkan 
mutu dan kecekapan 
bila berada di zon dapur!

jom layan...

*
*
*
*
*
*
*


sebelum

malam tadi
punya masalah
dah bersusun, tapi nak sebab ada cerita kot
maka terjadilah begini..


sebelum

kesemua drawer mama rocky kemas
cari demi cari
tanpa jemu


selepas

hampir 3 jam mengemas
budak-budak memusing jer kat dapur
cik laki pulak senyum sepi (* terima kasih sebab masih nak jaga hati bini dia nih...)
ok bahagian ni, mama letak cawan dan pinggan kaca jer..
mana bakul-bakul lebihan dapat masa 
hari keluarga ke, cabutan bertuah ke..mama masukkan ikutkan kumpulan
kotak hijau dan kuning tu, masih mencari space lah tu...
diam-diam kat situ dulu yer..


selepas

mama rocky ambil keputusan letak rak tingkat biru tu di bawah @ dalam kabinet
mama panggil 'rak rempah'
walaupun tak larat nak bongkok sebab dah boyot, tapi mama tetap gigihkan diri jika nak ambilnya nanti emmm..


selepas

sedap siket mata memandang (mata mama ni hah....)
bila semuanya dah disusun atur
rak di atas sink tu, hanya pinggan mangkuk dan cawan yang perlu sahaja
chopper dan mangkuk-mangkuk tu masih bersidai lagi
tunggu betul-betul kering baru masuk ke tempat beradu sendiri ye..

sekian, kisah daku dan dapur
dapur u all mesti kemas dan tersusun kan?????

*_*

9 ulasan:

cik hani berkata...

banyak pinggannya.. saya takut nak simpan dalam almari takut roboh melainkan kalau yang solid.

Kemas.. Good Jod.

Mama Rocky! berkata...

ada jugak pemberian kasih sayang dari mak akak dik.. ")

BUNDA a.k.a KN berkata...

salam ukhuwah dari bunda....

kalau dapur banyak kabinet ni..lebih nampak kemas, barang2 disimpan tertutup...

Mama Rocky! berkata...

salam ukhuwah juga untuk bunda..terima kasih pandangan..hihi..lagi sesak juga mata ni bunda..mujur tertutup..kihkihkih..

lesungpipit berkata...

salam kenal...
wahhh gigihnye kemas...
masih blom gigih

lets 4low insyimanhafiz.blogspot.com

Mama Rocky! berkata...

Salam kenal manis juga buat mama lesung pipit...ok nt i follow u...sama2 kita gigih yer..

sajesaje berkata...

jenuh juga nak mengemasnya tu..tapi sis telah berjaya..good job !!

Mama Rocky! berkata...

cik kak sajesaje..yup, jenuh sangat-sangat..macam nak derma jer sebahagian mangkuk hayun tu..

Fizah berkata...

sy klu tgh mengemas, mcm nilah jgk rupa rumah sy..hehe...nk jln pun susah...;p